Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب موتلفه اسلامی با صدور بیانیه‌ای بمناسبت فرارسیدن سالروز ۹ دی تاکید کرد: می‌توان قیام ۹ دی را روز برائت ملت از منافقین جدید و قدیم در تاریخ معاصر دانست چراکه این قیام جلوی بدعت در مردم سالاری دینی را گرفت و اجازه بازگشت دیکتاتورها را نداد.

به گزارش ایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت قهرمان ایران

دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی با هدف کلی اسلامیت و جمهوریت نظام به بهانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ به میدان آمدند و با اجیر کردن مشتی فریب خورده در قالب یک نبرد نرم درصدد براندازی برآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبهکاران سیاسی با همکاری منافقین، بهاییان منحرف، مارکسیست‌ها و با پشتیبانی همه دشمنان خارجی و با کمک بوق‌های استکباری با اسم رمز تقلب عملا در میدان وارد شدند که نامی جز فتنه گری  بر آن نمی توان گذاشت. قیام تاریخی ۹ دی به این  فتنه‌گری پایان داد و فتنه‌گران را با نام و نشان آنها محکوم کرد و داغ ننگ خیانت را برای همیشه بر پیشانی آنها نشاند. بدین مناسبت نکاتی را به عرض ملت ایران می رسانیم.

۱- فتنه سال ۸۸ دنباله فتنه ۱۸ تیر ۷۸ به کارگردانی سرویس‌های امنیتی سیا و موساد و MI6 بود. این دومین نبرد نرمی بود که با آتش تهیه تهاجم فرهنگی و سیاسی توسط ارتش رسانه‌ای استکبار به ملت و دولت ایران تحمیل می‌شد.

۲- فتنه از آنجا آغاز شد که نامزد اصلاح طلبان قبل از پایان کامل رأی‌گیری در همان روز اول انتخابات قبل از اینکه نهادهای رسمی اجرایی و نظارتی آراء را بشمارند و نتیجه را اعلام کنند در یک مصاحبه با رسانه‌های داخل و خارج خود را پیروز انتخابات اعلام کرد.فتنه از آنجا آغاز شد که یکی از سران فتنه صبح روز رای گیری نامزد مورد علاقه را پیروز انتخابات دانست و گفت اگر چنین اتفاقی نیفتد مردم به خیابان‌ها می ریزند. فتنه از آنجا آغاز شد که تیم رسانه‌ای رقیب با کوچ بی بی سی و رادیو آمریکا و رسانه‌های دشمن همگرایی خود را با نقشه های شوم دشمنان اسلام در جهت اجرای یک انقلاب به اصطلاح مخملین اعلام کردند. فتنه از آنجا شکل گرفت که دشمن از گوگوش تا سروش را در یک صف پشت سر سران فتنه با مدیریت منافقین سازماندهی کرد و به جنگ جمهوریت نظام فرستاد.

۳- فتنه گران حاضر نبودند ادعای تقلب خود را از طریق حقوقی پیگیری کنند؛ آنها اعتراض کف خیابان را برای ابطال انتخابات انتخاب کردند و حاضر به شمارش آرا از صندوق‌ها برای راستی آزمایی نشدند و در روز عاشورای ۸۸ با شعار انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است به میدان آمدند؛ از این شعار معلوم شد که علاوه بر جمهوریت، اسلامیت نظام هم مورد هدف آنهاست. فتنه‌گران شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را ضمیمه شعار قبلی کردند تا یک رونمایی کامل از فتنه ای که می‌رفت انقلاب رهایی بخش اسلام را در ایران و جهان به خطر اندازد، صورت گیرد.

۴- مدیریت انقلابی و بسیار مدبرانه امام خامنه‌ای در رویارویی با فتنه پس از انتخابات را می‌توان یکی از فصول افتخارآمیز جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمن دانست. سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی، تاکید بر اجرای قانون و صیانت از آراء ملت به عنوان حق الناس، باز گذاشتن باب گفتگو و مدارا با معترضین، نصیحت و هشدار به آنان باعث شد، فتنه مهار و فتنه‌گران رسوا شوند. سخنرانی‌های روشنگرانه رهبری با بصیرت انقلابی مردم توام شد و دشمن با رسوایی صحنه را ترک کرد و سران فتنه روسیاهان تاریخ این دوره از انتخابات مورد لعن و نفرین مردم در قیام تاریخی و حماسی۹ دی شدند.

۵- فتنه‌گران امنیت و اقتدار ملی را هدف قرار دادند و نمایندگان سران فتنه به پارلمان اروپا و کنگره آمریکا رفتند و از آنها خواستند تحریم‌های ظالمانه را تشدید کنند تا ملت از رای خود و دولت از ایستادگی در برابر دشمن دست بردارد اما تیر آنها به سنگ خورد و ملت از این آزمایش هم روسفید بیرون آمد.

۶- فتنه سال ۸۸ را می‌توان دسیسه و نیرنگ اشرافیت علیه جمهوریت توصیه کرد. آنها با اسم رمز تقلب در مقام غلبه به آراء ملت بودند. آنها حاضر نبودند نتایج آراء و آنچه به صندوق‌ها به عنوان رای ملت ریخته شد، تعیین کننده سرنوشت انتخابات باشد. آنان رای ملت را میزان نمی دانستند؛ از نظرگاه آنان میزان شورش خیابانی به کمک رسانه‌های دشمن و کارگردانی سرویس‌های امنیتی استکبار جهانی بود که در این هماوردی ملت پیروز بود و آنها را در قیام ۹ دی به جای خود نشاند. قانونگرایی، بصیرت افزایی و شفاف‌سازی و مرزبندی با بیگانگان رمز غلبه مردم و نظام علیه فتنه گران بود.

در حقیقت می توان قیام ۹ دی را روز برائت ملت از منافقین جدید و قدیم در تاریخ معاصر دانست. این قیام جلوی بدعت در مردم سالاری دینی را گرفت و اجازه بازگشت دیکتاتورها به صحنه حکومت و استعمار کشور را نداد و قانون اساسی را فصل الخطاب منازعات سیاسی معرفی کرد.

۷- امروز با گذشت ۹ سال از آن فتنه کور، باز دشمن دنبال تدارک نبرد نرم دیگری است.

حزب موتلفه اسلامی اعلام می‌کند، در راهپیمایی روز یکشنبه مورخ ۹/۱۰/۹۷ از ساعت۱۰ تا ۱۲ در میدان امام حسین(ع) با حضور مردم تهران و مراسم تجدید میثاق با ولایت و آرمان های بلند شهدا شرکت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: 9 دي حزب موتلفه اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۵۳۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود

بنی‌عباس در آغاز کار به امام صادق (ع) پیشنهاد پذیرش خلافت دادند اما حضرت خلافتی که از مسیر بنی عباس و آدم‌کشی، جنایت، دروغ و خدعه به دست بیاید را نپذیرفت. این یکی از تفاوت‌های ائمه با دیگران است که دنبال این نیستند که تحت هر شرایطی به قدرت برسند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم سعید طاووسی مسرور، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، در نشستی با عنوان «امام صادق(ع) و مسئله حکومت» طی سخنانی افزایش تعداد شیعیان در زمان امام صادق (ع) و سیره آن حضرت در مواجه با قیام‌های آن دوران پرداخت.

بخش‌هایی از سخنان این استاد دانشگاه را می‌خوانید:

ولادت امام صادق(ع) در سال 80 هجری و شهادت ایشان در سال 148 هجری رخ داد. از سال 83 تا 132، مصادف با دوره بنی امیه و خلفای ستمگری است که البته بعد از هشام، بنی امیه دچار ضعف شده و در سال 132، بنی امیه با کشته شدن مروان حمار ساقط می‌شود.

نکته مهم این است که دوره ضعف بنی‌امیه برای امام صادق (ع) بسیار مغتنم بود چون آنها دیگر نمی‌توانستند فشار زیادی به امام بیاورند لذا امام صادق(ع) هم از سقوط بنی امیه و هم تثبیت بنی عباس، نهایت استفاده را کردند چون فرصت ارزشمندی برای ایشان رخ داد.

گسترش مکتب شیعه در دوران امامت امام صادق (ع)

در زمان امام صادق(ع) تعداد شیعیان زیاد شد در حالی‌که این تعداد مثلاً در زمان امام حسن (ع) کم بود تا جایی که فرزندان آنها حتی امکان ازدواج با شیعه را نداشتند. بنی عباس، سال‌ها از هر راهی حتی راه‌های غیرشرعی و خدعه و نیرنگ استفاده کردند تا بتوانند بنی‌امیه را کنار بگذارند. آنها از روایات نبوی نیز سوء استفاده می‌کردند و حتی شروع به کشتار سادات کردند.

بنابراین لازم است این دشمنان اهل بیت (ع) را به خوبی بشناسیم که البته افراد بی‌سوادی نبودند و بسیاری از آنها از جمله مهدی، هادی و هارون، محدث بودند و برخی از آنها با علما مناظره می‌کردند.

 

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

 

بنی‌عباس، موقع روی کار آمدن به امام صادق (ع) پیشنهاد پذیرش خلافت دادند اما امام(ع)، خلافتی که از مسیر بنی عباس و از راه آدم‌کشی، جنایت، دروغ و خدعه به دست بیاید را نمی‌تواند بپذیرد چون اگر پیشنهاد آنها را می‌پذیرفت چه جوابی در قبال تاریخ داشت؟ این از تفاوت‌های ائمه ما با دیگران است که قدرت برای آنها موضوعیتی ندارد و دنبال این نیستند که تحت هر شرایطی به قدرت برسند و آن را حفظ کنند.

اگر امام حسن (ع) صلح کرد به این دلیل بود که اگر چنین کاری انجام نمی‌داد تشیع از بین می‌رفت هرچند که برخی از افراد، او را به خوار کردند شیعیان متهم کردند اما این سیاستی مثبت از جانب ایشان بود. بنابراین نباید سیاسی‌کاری به معنای منفی انجام دهیم چراکه واقعیت این است که خلافتی که از مسیر بنی‌عباس به دست بیاید مشروع نیست. از سوی دیگر مردم آماده پذیرش چنین چیزی از جانب امام صادق (ع) نبودند.

قیام‌‌های سادات حسنی علیه عباسیان

بنده تعجب می‌کنم که سر کلاس درس، برخی دانشجویان می‌گویند در چنین شرایطی هدف وسیله را توجیه می‌کند اما شهید بهشتی می‌گوید، با استفاده از پلکان حرام، کسی به پشت بام حلال نمی‌رسد. مطلب دیگر اینکه قیام‌‌های سادات حسنی علیه عباسیان را در آن دوران شاهد هستیم که می‌گفتند اینها دروغ گفتند و خدعه و نیرنگ به کار بردند و اسم اهل بیت(ع) را آوردند و عنوان ما را غصب کردند بنابراین قدرت باید در دست خاندان علی باشد نه آل عباس. البته امام صادق(ع) در قیام‌های محمد نفس زکیه و برادرش ابراهیم شرکت و همراهی نمی‌کند.

 بعد از واقعه عاشورا، برخی گمان کردند تنها درسی که می‌شود از حسین بن علی(ع) گرفت فقط مبارزه مسلحانه است که زیدیه نمونه بارز آنهاست اما مگر امام حسین (ع) در تمام زندگی‌اش فقط قیام مسلحانه داشته است؟ این انسان، 57 سال عمر کرد و بیست سال از آن را در صلح با معاویه بود.

چه کسی گفته است در هر شرایطی باید قیام کرد؟ ما باید ببینیم آیا چنین قیامی، نتیجه‌ای در پی دارد؟ امام حسین(ع) وقتی مشاهده کرد خلافت در حال تبدیل به سلطنت است قیام کرد و شهید شد. بنابراین مسیری که ائمه ما رفتند ادامه فکر و فرهنگ و معرفت حسینی بود اما مسیری که زیدیه در پیش گرفت این بود که در هر حالی باید قیام کرد و این منطقی نیست لذا امام صادق(ع) قیام زید را تأیید نکرده است.

 

اسرار موفقیت امام صادق (ع) در تقویت بنیان‌های وحدت امت اسلام

 

پشتوانه معرفتی در قیام‌ها

خط امام در آن زمان خط قیام نبود در حالی‌که زیدیه می‌گفتند امامی که در خانه بماند و درس بگوید به درد نمی‌خورد. آنها می‌گفتند جعفر بن محمد، اعتقادی به جهاد ندارد در حالی‌که امام صادق(ع) می‌گفتند من به جهاد اعتقاد دارم اما علم خودم را در کنار جهل آنان نمی‌گذارم. در قیام فخ در زمان امام کاظم(ع)، یکصد سید به شهادت رسیدند اما آیا در مکه و در حرم خدا، کسی قیام می‌کند آن هم در مقابل لشکر عباسی؟ بنابراین قیام‌های بدون معرفت، کور و بی‌هدف و سطحی، اثری در پی ندارد.

زمانی که زیدیان وارد قیام شدند از نظر فقهی وابسته به مکتب ابوحنیفه شدند. خود زید می‌گفتند امام صادق (ع) فقط در احکام، امام ماست. آنها در کلام یعنی عقاید نیز وابسته به معتزله شدند چون باز هم از اهل بیت(ع) فاصله گرفتند. پشت هر قیامی باید یک معرفت باشد مثلاً انقلاب اسلامی بر اساس پشتوانه معرفتی ولایت فقیه شکل گرفت لذا موفق شد.

فرض کنید اگر شرایط مهیا بود و امام صادق(ع) در دوران پس از بنی‌امیه به خلافت می‌رسید آن وقت چه اتفاقی می‌افتاد؟ در روایت شریفی از امام صادق آمده است بنی امیه و بنی عباس نمی‌خواهند دین را در جامعه رواج دهند. حال آیا امام صادق اگر به قدرت می‌رسید می‌توانست با استفاده از همان روش‌ها، دین را در جامعه ترویج کند؟ در این صورت چه تفاوتی بین امام صادق (ع) و بنی امیه وجود دارد؟ شیخ صدوق در کتاب شریف «الخصال» این حدیث را نقل کرده است و نکات مهمی هم در آن وجود دارد.

گفته شده آنهایی که بالاترند باید بر آنهایی که پائین‌تر هستند آسان بگیرند و با مدارا رفتار کنند. سپس به این داستان اشاره می‌شود که شخصی مسلمان می‌شود و سپس دوست مسلمانش به او می‌گوید برویم نماز صبح بخوانیم و پس از نماز می‌گوید حالا تعقیبات نماز را بخوانیم، سپس شروع به مباحثه می‌کنند تا اینکه نزدیک نماز ظهر و عصر می‌شود، این روند ادامه پیدا می‌کند تا اینکه نوبت به نماز مغرب و عشاء می‌شود. طرف ناراحت می‌شود و می‌گوید این چه دینی است که شما دارید؟

امام صادق (ع) می‌گوید این گونه نکنید چون باعث می‌شود مردم از دین زده شوند. این کاری است که بنی امیه انجام داده و با شمشیر با مردم سخن می‌گفتند اما ما نباید تصویری خشن از اسلام به نماش بگذاریم. در سکانس آخر فیلم «محمد رسول الله» از مصطفی عقاد که مربوط به فتح مکه است ابوسفیان می‌گوید این پیروزی از قلب‌ها وارد شد نه از دیوارها.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • انتخابات مرحله دوم چه بسا مهم‌تر از مرحله اول است
  • امام صادق (ع) در پی کسب و حفظ قدرت با هر شرایطی نبود
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • علم الهدی: امامت سیاسی دشمن دارد/ امام فقط شاگردپرور و عالم نیست؛ اصل امامت به تشکیل نظام رهبری و تشکیلات حکومت اجتماعی است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • فتنه با لباس مشکی تا انحراف در دین/تقیه سازو کار امام صادق بود